Včasná podpora pri prvých ťažkostiach s učením. Sekundárna prevencia je určená pre deti, u ktorých sa objavujú prvé známky problémov s učením, pozornosťou, rečou alebo správaním. Naším cieľom je včas rozpoznať ťažkosti a poskytnúť cieľavedomú odbornú podporu, ktorá zmierni ich dopad na školské a každodenné fungovanie dieťaťa.
Čo ponúkame v rámci sekundárnej prevencie:
skríningové a orientačné vyšetrenia
špeciálno-pedagogické intervencie zamerané na rozvoj oslabených oblastí
individuálnu aj skupinovú prácu s deťmi
spoluprácu s rodičmi a učiteľmi
návrh podpory v domácom a školskom prostredí
Pre koho je určená:
pre deti, ktoré majú ťažkosti s čítaním, písaním, matematikou
pre deti s oneskoreným vývinom reči alebo grafomotoriky
pre deti, ktoré zažívajú neúspech v škole alebo strácajú motiváciu
Veríme, že včasná pomoc má veľký význam – keď dieťa dostane potrebnú podporu v správnom čase, môže si vybudovať zdravé sebavedomie, zvládnuť školské nároky a objaviť radosť z učenia.
cielené metódy a postupy, ktorými pomáhame deťom s rôznymi ťažkosťami alebo špecifickými potrebami v učení a vývoji. Ich cieľom je zmierniť prejavy vývinových porúch, podporiť dieťa v jeho silných stránkach a uľahčiť mu zvládanie každodenných i školských výziev.
Komu sú určené?
deťom s poruchami učenia (dyslexia, dysgrafia, dyskalkúlia…)
deťom s narušenou komunikačnou schopnosťou
deťom s poruchami pozornosti, hyperaktivitou
deťom so všeobecným alebo špecifickým oneskorením vývinu
predškolákom s potrebou cielenej prípravy na školu
Čo zahŕňajú intervencie:
individuálnu špeciálnopedagogickú diagnostiku a plán podpory
špeciálne didaktické a terapeutické aktivity zamerané na rozvoj oslabených oblastí (napr. zrakové či sluchové vnímanie, reč, grafomotorika, logické myslenie, pozornosť…)
multisenzorické prístupy a overené metódy (napr. stimulácia laterality, percepčného vnímania, funkčnej gramotnosti)
aktívnu spoluprácu s rodičmi a pedagógmi – zdieľanie odporúčaní pre domácu i školskú podporu
priebežné hodnotenie pokrokov a úprava intervencií podľa potrieb dieťaťa
Na čo kladieme dôraz:
individuálny a rešpektujúci prístup ku každému dieťaťu
budovanie dôvery a bezpečia
povzbudzovanie k úspechu a posilňovanie sebavedomia
spoluprácu rodiny, školy
Veríme, že každé dieťa má potenciál rásť, keď dostane primeranú a láskavú podporu. Naše intervencie sú mostom medzi ťažkosťami a novými možnosťami.